Protein konoplje - rudnik zlata

Protein konoplje ili “rudnik zlata” u svetu nutricionizma

Konopljin protein je proizvod koji konačno dobija priznanje koje zaslužuje. Zaista, sve veći broj ljudi danas vidi seme konoplje kao superhranu. Izuzetno je hranljivi i nudi značajan spektar mogućih zdravstvenih blagodati.

Iako konoplja potiče od iste vrste kao i marihuana (Cannabis sativa), ona je različite sorte. Jedna od presudnih razlika je nedostatak opojnog kanabinoida, THC. Seme konoplje sadrži minimalni nivo THC-a i ima iznenađujuće puno proteina. U stvari, na svakih 100 grama semena konoplje ima preko 31 grama proteina.

Zbog toga se protein konoplje pravi od semena konoplje. Proizvođači tretiraju seme i izbacuju veći deo ulja hladnim presovanjem. Ovim postupkom se uklanja značajna količina masti. Dobijeni semenski kolač se melje i proseje da bi se dobio protein konopljine prah.

U ovom vodiču izdvajamo samo pet čudesnih blagodati proteina konoplje.

Protein konoplje ili “rudnik zlata” u svetu nutricionizma

1 - Proteini konoplje imaju izvanredan nutricionistički nivo Sem svog visokog sadržaja proteina, seme konoplje sadrži i niz hranljivih sastojaka. Generalno, sadrže preko 30% masti. Oni koji jedu seme imaju koristi od omega-6 i omega-3 masnih kiselina. Proteinu konoplje se često uklanja veliki deo ulja, ali još uvek ima dovoljno za postizanje obilnih koristi. Nezasićene masti u proteinima konoplje takođe su korisne. Proteini konoplje obično sadrže oko 10% originalnog sadržaja masti u semenu konoplje. Jedna porcija od 30 grama i dalje obezbeđuje do 3 g uglavnom nezasićenih masti. Takođe ćete dobiti koristi od oko 20 aminokiselina. Tu spadaju svih devet esencijalnih aminokiselina. To su građevni blokovi za proteine koji čine do 20% tela. Proteini konoplje su takođe odličan izvor vlakana. Većina proizvoda sadrži do osam grama vlakana po 30 grama. Generalno, žene treba da unose do 25 g vlakana dnevno, dok je nivo za muškarce 38 g. što ispunjava jedva do 5% populacije, prema nekim od istraživanja. Proteini konoplje su posebno bogati vitaminima E, magnezijumom, kalijumom, gvožđem, cinkom i vitaminima B. U nekim proizvodima jedna porcija nudi do 80% preporučene dnevne dozvole (RDA) za magnezijum. Jedna porcija takođe može da obezbedi preko pola vašeg RDA za gvožđe.

2 - Proteini konoplje imaju prednosti u odnosu na životinjske proteine i druge biljne opcije Postoji mnogo opcija kada je vaš cilj povećati unos proteina. Možete ga dobiti putem mesa, ribe, jaja i drugih mlečnih proizvoda. Međutim, sve veći broj ljudi ima problema sa određenim „tradicionalnim“ izvorima proteina. Na primer, u novije vreme veliki broj ljudi ne podnosi laktozu. Studija objavljena u Journal of Agricultural and Food Chemistri 2010. godine otkrila je da je najmanje 91% proteina u mlevenom semenu konoplje svarljivo. Ovakva lakoća varenja je verovatno posledica edestina i albumina koje sadrži. Telo relativno brzo razgrađuje ove određene proteine. Svakako je bolji izbor od većine drugih proteina biljnog porekla. Nijedna opcija na biljnoj bazi nije „kompletna“ koja zabranjuje proteine. Konoplja ima sve esencijalne aminokiseline, ali ne sadrži dovoljno velike količine svake od njih. Međutim, manja je verovatnoća da će protein konoplje biti genetski modifikovan od soje. Bez glutena je, bez mlečnih proizvoda i lako se svari.

3 - Proteini konoplje mogu poboljšati kardiovaskularno zdravlje Prema CDC-u, srčane bolesti su vodeći uzrok smrti oba pol. Na primeru Amerike uviđamo da otprilike 647 000 Amerikanaca godišnje umre od tog stanja. Kardiovaskularne bolesti (KVB) takođe su prvi uzrok smrti na globalnom nivou, odnevši skoro 18 miliona života svake godine. Međutim, postoji sugestija da bi jedenje proteina konoplje moglo smanjiti rizik od KVB. Sadrži značajnu količinu arginina, aminokiseline koja proizvodi azotni oksid. Ovo je molekul gasa koji pomaže krvnim sudovima da se šire i opuštaju. Studija objavljena u časopisu Nutrition 2005. analizirala je 13.000 ljudi. Istraživači su otkrili da je veći unos arginina rezultirao nižim nivoima C-reaktivnog proteina (CRP). Poznat je kao marker upale, a veće količine povećavaju rizik od srčanih bolesti. Studija objavljena u Američkom časopisu za fiziologiju u novembru 2007. takođe je donela zanimljivo otkriće. Istraživači su otkrili da su pacovi hranjeni semenom konoplje doživeli smanjenje krvnog pritiska. Takođe su imali smanjenje rizika od stvaranja krvnih ugrušaka.

4 - Proteini konoplje imaju potencijalne neurološke koristi Postoji mogućnost da protein konoplje može da pruži antioksidativne efekte. Ovo je nalaz studije objavljene u Food Chemistri 2018. godine. Ovi antioksidativni efekti mogu vam pomoći ako imate jedno od sledećih stanja:

  • Neuropatski bol
  • Parkinsonova bolest
  • Multipla skleroza (MS)
  • Alchajmerova bolest

Pregled objavljen u časopisu Surgical Neurologi International 2018. godine gledao je na neurološke koristi fitokanabinoida. Otkrilo je da CBD i druga jedinjenja u semenu konoplje imaju neuroprotektivne efekte. Takođe bi mogli da pomognu u regulisanju imunološkog sistema. Međutim, većina proteina konoplje u prahu ne sadrži mnogo CBD-a. To je zato što sama semena konoplje imaju minimalni kanabidiol. U teoriji, barem protein konoplje sa dodatkom CBD-a može pružiti još snažnije antioksidativne efekte.

5 - Protein konoplje je dobro protivupalno sredstvo

Seme konoplje sadrži masu omega-3 i omega-6 masnih kiselina. Zaista, najbolji proizvodi od konopljine belančevine na tržištu uključuju idealan odnos omega-6 i omega-3 u razmeri 3: 1. To je ‘zlatni’ odnos za bolje zdravlje srca.

Seme koje se koristi u proteinima konoplje sadrži značajan nivo gama-linolenske kiseline (GLA). Ovo je polinezasićena masna kiselina koja ima moguće antiinflamatorne efekte.

Smanjenje upale može pomoći u upravljanju simptomima određenih bolesti, uključujući:

  • Artritis
  • Dijabetes tipa 2
  • Metabolički sindrom
  • Masna bolest jetre (kada nije povezana sa konzumacijom alkohola)

Takođe je vredno napomenuti da akne i atopijski dermatitis takođe proističu iz hroničnih upala. Pregled objavljen u Skin Therapi Letteru 2018. godine razmatrao je kako su promene u ishrani uticale na kožne bolesti. Istraživači su zaključili da se unosom više omega-3 može smanjiti broj akni.

Konačne misli o konopljinom proteinu: da li biste ga trebali dodati u dnevnu ishranu?

Nesumnjivo da je dodavanje proteina konoplje ishrani korisno ako verujete da nemate dovoljno vitamina i minerala. Takođe biste to trebali uzeti u obzir ako ste vegan ili vegetarijanac ili ako ne podnosite laktozu odnosno smatrate da meso uzrokuje probavne probleme.

Studija u British Journal of Nutrition sugerisala je da odrasli dnevno zahtevaju približno 0,36 grama proteina po telesnoj težini. Na primer, ako imate 70 kg, potreban vam je ok 21 gram proteina dnevno. Onima koji vežbaju verovatno je potrebna dvostruka minimalna količina da bi stekli mišićnu masu i održali je.

Generalno, proteine konoplje u prahu možete jesti u bilo koje doba dana. Međutim, oni koji vežbaju idealno bi trebali da ga jedu najviše dva sata posle vežbanja kako bi postigli najbolje koristi za oporavak.

(Prevod originalnog članka Five Fantastic Benefits of Hemp Protein, autora Kaile Burns mastera nutricionistike i dijetetike na Univerzitetu Central Michigan. Tokom studija i dok je tragala za svojom strašću u svetu zdravlja i fitnesa, Kaila je počela sve više da se upušta u industriju kanabisa i brzo je shvatila da postoji mnoštvo blagodati povezanih sa biljkom. Ona radi u Way of Leaf-u poslednjih nekoliko godina i posvećuje se edukaciji ljudi o terapeutskim efektima upotrebe kanabisa. )